• português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • português (Brasil) 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • Entrar
Buscar 
  •   Página inicial
  • Buscar
  •   Página inicial
  • Buscar
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Buscar

Mostrar Filtros AvançadosHide Advanced Filters

Filtros

Utilize filtros para refinar o resultado de busca.

Itens para a visualização no momento 1-10 of 11

  • Opção de ordenação:
  • Relevância
  • Título - crescente
  • Título - decrescente
  • Data de publicação - crescente
  • Data de publicação - decrescente
  • Resultados por página:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Metodologia de ensino com projetos para construção de saberes e mudanças de hábitos alimentares na educação integral 

Fernandes, Fabiano Martins (2017-02-13)
The present study, which is part of the Research Fundamentals and Educational Strategies research line in Science and Mathematics Education, concerns the perception of the eating habits of the students of class D of the ...
Thumbnail

Ensino de trigonometria na formação do técnico em agropecuária : superando desafios e construindo significados 

Silva, Derli Santos da (2017-02-10)
This work aims to contextualize the study of trigonometry in real situations of Agriculture so that students can view the application of the concepts of trigonometry. The factor that contributed to this choice were the ...
Thumbnail

Contribuições de Unidades de Ensino Potencialmente Significativa (UEPS) para a disciplina de ciências do ensino fundamental 

Nuncio, Ariane Pegoraro (2017-03-20)
This research aimed to develop, implement and evaluate the contributions of Potentially Significant Teaching Units (UEPS: Unidades de Ensino Potencialmente Significativas, acronym in Portuguese that means Potentially ...
Thumbnail

Unidade de ensino potencialmente significativa : a resolução de situações-problema envolvendo as operações com números reais e a calculadora 

Molon, Gabriele (2017-11-27)
This work presents a research on problem-solving involving the real numbers, with the calculator's support from a differentiated proposal, developed in the form of a Potentially Meaningful Teaching Unit (UEPS) (MOREIRA, ...
Thumbnail

Formação de professores em projetos interdisciplinares em aprendizagem ativa : relato de caso 

Leite, Fernanda Fernandes (2017-05-22)
The recent study, which is part of the Research Fundamentals and Educational Strategies in Science and Mathematics Teaching, concerns the qualification of teachers in interdisciplinary projects of active learning at the ...
Thumbnail

Metodologia de avaliação de software educacional 

Fantin, Kátia (2017-08-21)
Thumbnail

Uma unidade de ensino potencialmente significativa para o estudo da água utilizando as multimídias digitais 

Dal Molin, Eliete (2017-09-21)
This study presents the construction, application and evaluation of a Potentially Significant Teaching Unit (PSTU) making use of digital multimedia in the discipline of Sciences in the study of water. The proposal of this ...
Thumbnail

Aprendizagem potencialmente significativa de óptica geométrica em laboratório 

Silva, Suzana França de Oliveira da (2017-11-24)
This work presents results of an exploratory result integrated in a broader research that aims to Significant Learning Promotion in Physics, focused on Experimental Work in Geometric Optics. It is done a detailed description ...
Thumbnail

Matemática para engenharia : unidades de ensino potencialmente significativas para superar lacunas em matemática básica 

Boff, Bruna Cavagnoli (2017-06-28)
This work presents the elaboration, the application and the evaluation of a potentially meaningful teaching unit in a Pre-Calculus course of engineering courses, aiming at the occurrence of a meaningful learning of concepts ...
Thumbnail

Aspectos emocionais no processo de aprendizagem de matemática 

Peruchin, Débora (2017)
This research aimed at investigating how emotional aspects can influence the learning process of Mathematics in the final grades of Elementary School. With that purpose, a qualitative research was carried out with students ...
  • 1
  • 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Entre em contato | Deixe sua opinião
Theme by 
Atmire NV
 

 

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

EntrarCadastro

Discover

AutorBoff, Bruna Cavagnoli (1)Dal Molin, Eliete (1)Fantin, Kátia (1)Fernandes, Fabiana Martins (1)Fernandes, Fabiano Martins (1)Leite, Fernanda Fernandes (1)Molon, Gabriele (1)Nuncio, Ariane Pegoraro (1)Peruchin, Débora (1)Silva, Derli Santos da (1)... Ver maisAssunto
Aprendizagem (11)
Learning (9)Matemática - Estudo e ensino (4)Mathematics - Study and teaching (3)Ciência - Estudo e ensino (2)Educational innovations (2)Ensino fundamental (2)Inovações educacionais (2)Science - Study and teaching (2)Abordagem interdisciplinar do conhecimento na educação (1)... Ver maisData de publicação
2017 (11)
Possui arquivo(s)Yes (11)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Entre em contato | Deixe sua opinião
Theme by 
Atmire NV