• português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • español 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • Login
Buscar 
  •   DSpace Principal
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências e Matemática
  • Mestrado Profissional em Ensino de Ciências e Matemática
  • Buscar
  •   DSpace Principal
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências e Matemática
  • Mestrado Profissional em Ensino de Ciências e Matemática
  • Buscar
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Buscar

Mostrar filtros avanzadosOcultar filttos avanzados

Filtros

Use filtros para refinar sus resultados.

Mostrando ítems 1-10 de 93

  • Opciones de clasificación:
  • Relevancia
  • Título Asc
  • Título Desc
  • Fecha Asc
  • Fecha Desc
  • Resultados por página:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Astronomia no ensino de ciências : uma proposta potencialmente significativa 

Pellenz, Daiana (2016-02-22)
This study evaluates the implementation of Potentially Meaningful Teaching Unit (PMTU) of Astronomy in the discipline of science in four classes of sixth-ninth year of elementary school in a field school of the state of ...
Thumbnail

Proposta metodológica para capacitação em educação ambiental por meio de oficinas temáticas e ambientes virtuais 

Bacarim, Gisele (2015-06-11)
Searching for comfort and practicality brought to society many consequences, among which stands out the environmental degradation and the need for a change in the teaching and learning process. Traditional teaching has ...
Thumbnail

Ilhas interdisciplinares de racionalidade promovendo aprendizagem ativa 

Moro, Elisiane da Costa (2015-09-14)
This work was developed within the research area "Educational Foundations and Strategies in Science and Mathematics Teaching" which aims: to investigate, evaluate and implement educational strategies in the light of education ...
Thumbnail

Aprendizagem significativa no ensino de ciências : uma proposta de unidade de ensino potencialmente significativa sobre energia e ligações químicas 

Raber, Daniel de Almeida (2015-08-19)
The intention of this study is to present the construction, the use and assessment of a potential meaningful teaching unit in a ninth grade class of science in an elementary school. It aims to approach a meaningful learning. ...
Thumbnail

Educação para o trânsito no ensino de ciências : proposta de uma unidade de ensino potencialmente significativa 

Ledur, José Ricardo (2015-11-19)
The societies, generally, have in education one of its pillars. The school is a privileged space for learning and socialization, either on his ability to articulate theory and practice, as well on the multiplicity of ...
Thumbnail

Uma proposta pedagógica para a aprendizagem significativa de trigonometria 

Viganó, Vanessa Cristina Rech (2015-11-19)
This work presents a research in Mathematics Education which generated a differentiated pedagogical approach to the study of Trigonometry, developed based on constructivist concepts and based on learning theories of Ausubel ...
Thumbnail

Análise descritiva do uso da horta escolar como um recurso para alfabetização científica 

Souza, Lisiane de (2016-04-29)
This research consists in the planning and execution of a methodological approach with an emphasis on science education, for students from classes of 7th grade of Elementary School from an experimental life held in a public ...
Thumbnail

Números complexos : interação e aprendizagem 

Puhl, Cassiano Scott (2016-05-11)
This work presents a research in Mathematical Education, which consisted in the development of a virtual learning object (LO), to be potentially significant, with a learning route, planned to understand and to operate with ...
Thumbnail

Robótica educacional aplicada ao ensino de física 

Fornaza, Roseli (2016-07-25)
Teaching Physics is fundamentally based on problem solving. Experimentation has become a present element in such learning situations. Still, Physics is a rich field for the development of misconceptions. It is observed ...
Thumbnail

Proposta de procedimento metodológico para o ensino de ciências com o uso de tecnologias da informação e da comunicação 

Minozzo, Luís César (2015-05-12)
This paper aims at the inclusion of technologies and tools in Science education by training teachers to use resources from the technological universe available in the public schools in a city at northeast of Rio Grande do ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 10

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contacto | Sugerencias
Theme by 
Atmire NV
 

 

Listar

Todo DSpaceComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Mi cuenta

AccederRegistro

Descubre

AutorAffeldt, Bruno Barbosa (1)Ambrozi, Luiz (1)Ariotti, Elisa (1)Bacarim, Gisele (1)Barp, Dulce Pereira Carneiro (1)Becker, Joana Valim (1)Berti, Juliana Pereira (1)Bittencourt, Oraide Suzana Antunes (1)Bizotto, Débora Salvador (1)Boff, Bruna Cavagnoli (1)... másMateriaAprendizagem (52)Learning (52)Matemática - Estudo e ensino (25)Mathematics - Study and teaching (20)Matemática (Ensino fundamental) (13)Professores - Formação (13)Teachers, Training of (13)Active learning (10)Aprendizagem ativa (10)Ciência - Estudo e ensino (8)... másFecha2023 (17)2024 (13)2018 (12)2017 (11)2020 (8)2022 (8)2015 (7)2016 (5)2019 (5)2025 (5)Has File(s)Yes (93)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contacto | Sugerencias
Theme by 
Atmire NV