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A influência do uso e da cultura da informação na integridade estrutural da inteligência estratégica dos distribuidores Randon
(2016-02-23)
Strategic Intelligence is recognized in the field of administration by the capability to enhance the competitiveness of organizations and to support decision making through a better comprehension of the environment. However ...
Relação das capacidades dinâmicas, inovação social e o desempenho organizacional na cadeia vitivinícola da Região da Serra gaúcha
(2016-07-22)
The world changes, along with increased competition among organizations, the increasing amount of information and the greater speed at which they are transmitted are factors which influence the way organizations manage ...
A contribuição dos recursos organizacionais para a estratégia competitiva dos prestadores de serviços logísticos (PSLs) : estudo multicasos em empresas de transporte rodoviário de cargas de Caxias do Sul
(2016-07-29)
The strategic focus directed to the internal resources of the organizations, promoted as from the decade of the 80s, has been disseminated in various segments of the market, also calling attention to the logistics and ...
Análise prospectiva do setor de esquadrias de madeira
(2016-12-06)
A metodologia de cenários prospectivos tem sido considerada importante para a descrição de situações futuras, facilitando a identificação de fatores relacionados à realidade organizacional e as tendências dos setores. Nesse ...
Competências essenciais nas redes colaborativas em instituições de ensino superior comunitário no RS : caso COMUNG
(2016-12-16)
The individual and collective growth is increasingly present in the institutions with be to cope with that, people within the field of work in which they are inserted must adapt in order to progressively reach the defined ...
Competências organizacionais e sua relação com vantagem competitiva : um estudo de caso na Faculdade da Serra Gaúcha
(2016-11-23)
The constant changes that take place in the economic, social and financial dimensions require from the organizations agile and unique actions in the search for a competitive advantage. In this context, the company should ...