• português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Letras
  • Doutorado em Letras - Associação Ampla UCS e UniRitter
  • Search
  •   DSpace Home
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Letras
  • Doutorado em Letras - Associação Ampla UCS e UniRitter
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-5 of 5

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Compreensão leitora e formação docente : princípios de transposição didática de um modelo teórico-metodológico para a descrição semântico-argumentativa do discurso 

Niederauer, Carina Maria Melchiors (2016-04-12)
L´objectif de cette étude est celui de proposer des principes de transposition didactique, pour les professeurs de langue maternelle, du Modèle théorique-méthodologique pour la description sémantique-argumentative du ...
Thumbnail

Designações espaciais em letras de canções gauchescas : construção de sentido no processo de leitura 

Santos, Odair José Silva dos (2018-02-20)
Gauchesque (or gaucho) culture has close links with the geographic formation of the state of Rio Grande do Sul (RS) and this is represented, for example, in gauchesque songs, when geotopological forms (such as relief, ...
Thumbnail

Contribuição do modelo teórico-metodológico para a descrição semântico-argumentativa do discurso para a elaboração de instrumentos de avaliação da compreensão leitora em língua estrangeira 

Schulz, Lisiane Ott (2018-11-27)
The goal of this study is to propose the didactic transformation of the Theoretical Methodological Model for the Semantic-Argumentative Description of the Discourse, by Tânia Maris de Azevedo, aiming at subsidizing the ...
Thumbnail

A alteridade na relação locutor-enunciadores: potencialidades da teoria da polifonia para a qualificação do desenvolvimento da habilidade de compreensão leitora 

Cerezoli, Andréia Inês Hanel (2020-05-13)
O objetivo geral desta pesquisa é investigar como a Teoria da Polifonia, de Oswald Ducrot, contribui para o processo de qualificação do desenvolvimento da habilidade de compreensão leitora, possibilitando ao leitor entender ...
Thumbnail

Contribuições da concepção polifônica do sentido para o desenvolvimento da compreensão leitora no ensino superior 

Chiapinotto, Diego (2020-12-17)
The topic of this dissertation is reading comprehension in the academic environment. Its research question is: How can Theory of Polyphony contribute to the qualification of the development of reading comprehension skills ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorCerezoli, Andréia Inês Hanel (1)Chiapinotto, Diego (1)Niederauer, Carina Maria Melchiors (1)Santos, Odair José Silva dos (1)Schulz, Lisiane Ott (1)SubjectCompreensão na leitura (5)
Reading comprehension (5)
Leitura (3)Reading (3)Leitura - Estudo e ensino (2)Ensino Superior (1)Language and languages - Study and teaching (1)Languages, Modern (1)Linguagem e línguas - Estudo e ensino (1)Línguas modernas (1)... View MoreDate Issued2018 (2)2020 (2)2016 (1)Has File(s)Yes (5)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV