• português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • português (Brasil) 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • Entrar
Buscar 
  •   Página inicial
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Educação
  • Mestrado Acadêmico em Educação
  • Buscar
  •   Página inicial
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Educação
  • Mestrado Acadêmico em Educação
  • Buscar
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Buscar

Mostrar Filtros AvançadosHide Advanced Filters

Filtros

Utilize filtros para refinar o resultado de busca.

Itens para a visualização no momento 1-10 of 43

  • Opção de ordenação:
  • Relevância
  • Título - crescente
  • Título - decrescente
  • Data de publicação - crescente
  • Data de publicação - decrescente
  • Resultados por página:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

O cuidado de enfermagem e suas representações no processo de formação 

Barcellos, Ruy de Almeida (2015-02-05)
The central theme of this research is teaching and learning nursing care. The aim was to study the representations and practices prevalent in the current process of teaching and learning care, the perception of students ...
Thumbnail

Linguagem e educação nos processos interativos de ensino e de aprendizagem no uso de tecnologias digitais 

Bulla, Ana Paula Carissimi (2015-04-13)
Two situations invite the teacher to innovate their lessons with the use of the digital technologies: in some schools is distributed a laptop for each student – by the One Computer per Student Program (PROUCA) of the federal ...
Thumbnail

O brincar na educação infantil : a influência das tecnologias digitais móveis no contexto da brincadeira 

Meneguzzo, Lorivane Aparecida (2015-08-26)
The research that has given rise to this essay emerges from the concerns of the researcher in her performance as a preschool teacher, and has as main objective analyze the act of playing in permeated contexts by mobile ...
Thumbnail

A pergunta como recurso epistemológico e pedagógico no processo de ensino e aprendizagem 

Balestro, Rubens José (2015-11-18)
This research analyses the use of the question as an epistemological and pedagogical resource in the learning process. The starting-point is the preoccupying education condition in Brazil. The aim is to verify the presence ...
Thumbnail

Alfabetização e letramento mediados pela literatura infantil, no 1º ano do ensino fundamental 

Werlang, Sandra Danieli (2016-09-12)
PNAIC guidelines indicate the need to implement, since the literacy cycle, the process of teaching how to read along with developing literacy in order to promote the success of the students. Thereby, this dissertation ...
Thumbnail

Entre escolas : a trajetória escolar de estudantes com deficiência intelectual a partir da percepção das mães 

Oliveira, Claudia Medeiros de (2016-12-07)
The schooling of the intellectual disabled is a recurring theme in the educational context and it has raised numerous concerns and considerations on its regard. Studies on the subject, commonly address the issue from ...
Thumbnail

Da teoria à prática no ensino de língua português: a transposição didática do conceitos de encadeamento argumentativo para o professor dos anos finais do ensino fundamental 

Pinno, Rúbia de Cássia Ferreira (2019-04-23)
The goal of this research is to show that the concept of argumentative chaining, present in the Semantic Blocks Theory can be transposed didactically and, consequently, contribute to the development of the ability of reading ...
Thumbnail

Aprendizagem de programação mediada por uma linguagem visual: possibilidade de desenvolvimento do pensamento computacional 

Poloni, Leonardo (2018-05-17)
The present work sought to identify and analyze the forms of mediation made possible by Scratch in the process of teaching programming learning in High School. For this, it took as a guiding question: how does Scratch can ...
Thumbnail

Prática pegagógica e dificuldades de aprendizagem : processos de inclusão e exclusão na perspectiva dos professores 

Scussiatto, Caroline Carminatti (2015-07-27)
This master’s thesis is an exploratory qualitative research on teachers’ discourse about their pedagogical practice regarding students with learning difficulties in the inclusive education context. The purpose was to, based ...
Thumbnail

Território educativo: mapeando e decifrando aprendizagens 'além-muros' - Caxias do Sul/RS 

Pedro, Joanne Cristina (2018-03-29)
This dissertation had as an object of study the concept of Educational Territory and it was developed from the research proposal and description of the mapping of the surroundings of EMEF Ruben Bento Alves, carried out by ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 5

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Entre em contato | Deixe sua opinião
Theme by 
Atmire NV
 

 

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

EntrarCadastro

Discover

AutorAlmeida, Amanda Klamer de (1)Balestro, Rubens José (1)Barcellos, Ruy de Almeida (1)Bauce, Viviane Polachini (1)Bezerra, Querubina Aurélio (1)Boeira, Adriana Ferreira (1)Boeira, Jocelaine Minella (1)Bulla, Ana Paula Carissimi (1)Busato, Fernanda Reginato (1)Callegari, Jean Hugo (1)... Ver maisAssunto
Aprendizagem (43)
Learning (36)Educação (13)Education (11)Prática de ensino (7)Computer-assisted instruction (5)Ensino auxiliado por computador (5)Student teaching (5)Educational technology (3)Educators (3)... Ver maisData de publicação2020 - 2025 (15)2014 - 2019 (28)Possui arquivo(s)Yes (43)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Entre em contato | Deixe sua opinião
Theme by 
Atmire NV