• português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • italiano 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • Login
Cerca 
  •   DSpace Home
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em História
  • Mestrado Profissional em História
  • Cerca
  •   DSpace Home
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em História
  • Mestrado Profissional em História
  • Cerca
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cerca

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Items 1-10 di 58

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

O ensino da história local : historiografia, práticas metodológicas e memória cotidiana na era das mídias interativas no município de Veranópolis 

Menin, Izabel Cristina Durli (2016-02-24)
The following study aims to analyze the historiographic works from the city of Veranópolis, as well as some research sources and their potentiality in the methodology applied to the teaching of the Local History. A research ...
Thumbnail

Produção audiovisual como recurso didático-pedagógico no ensino de história : "Como me veem?", "Como eu vejo?" estudo de caso de adolescentes de uma comunidade em situação de vulnerabilidade social 

Dall' Agnol, Caroline (2016-01-27)
This work, carried out between 2013 and 2015, falls within the context of an audiovisual production process that works with the concept of identity and belonging among adolescents in a socially vulnerable community in ...
Thumbnail

A escola e o bairro : o papel da escola Padre Josué Bardin na construção da identidade dos moradores do bairro São João Bosco 1982-1993 

Spagnolo, Tobias (2016-04-20)
The teaching of history has relevant subject’s identity construction role, by stimulating subject’s criticality starting from a reflection of historic nature. Thus, thinking about the function of the school together with ...
Thumbnail

Gostos, aromas e sabores : memórias e turismo gastronômico em Bento Gonçalves 

Nardin, Caroline Rigo (2016-02-19)
Food is one of the most sensitive expressions of culture, with its flavors and aromas, since it is able to touch the sensitivities and the strangeness of the people with specific cuisines. Thus, these senses in recipes ...
Thumbnail

Proejando com os saberes : aprendizado significativo com a utilização da pesquisa sócio antropológica no ensino de história 

Daros, Dilnei Abel (2016-06-20)
This dissertation presents an experiment on the use of anthropological social research and the space of narratives in history teaching in adult education within the National Professional Ed-ucation Program Integration with ...
Thumbnail

Religiões afro-gaúchas no ensino de história : batuque, umbanda e linha cruzada 

Speroni, Aline (2018-07-30)
The teaching of themes related to African culture, sometimes, ends up restricted to the period when numerous people were enslaved and brought to Brazil, however, the history of Africa does not begin and end with slavery. ...
Thumbnail

O estudo da história do Islã e dos muçulmanos na educação básica : conceitos e representações 

Costa, Jéssica Pereira da (2017-03-08)
Islam is the religion that grows the most in number of believers in the world. Over the History the western studies construed representations about the Muslims and their practices that contributed to feed a relation of ...
Thumbnail

O testemunho no ensino de história : a lembrança, o esquecimento e o sensível 

Indicatti, Kelen Katlen Staehler (2018-07-07)
This study presents an approach on the testimony used as a source in teaching the history of the World War II. Its object of analysis is a project with survivors of the Shoah, developed by the Marc Chagall Institute. Through ...
Thumbnail

Escravidão e ensino de história no sul do Brasil: o cativo Joaquim 

Schwingel, Majô (2018-07-09)
This paper analyzes the possibilities of using historical sources in the classroom. Suggestions and advices for History teachers were developed in order to be applied in educational practice. Among the questions that guide ...
Thumbnail

Para que não se esqueça : a memória da ditadura brasileira (1964-1985) nos livros didáticos de história do ensino médio 

Piccoli, Camila Maria (2018-02-02)
The study presents approaches on Human Rights in the teaching of History, to understand the importance of reflection on the Brazilian Civil Military Regime texts present in the main textbooks distributed by the National ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 6

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contattaci | Manda Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Ricerca

Tutto DSpaceArchivi & CollezioniData di pubblicazioneAutoriTitoliSoggettiQuesta CollezioneData di pubblicazioneAutoriTitoliSoggetti

My Account

LoginRegistrazione

Discover

AutoreAlmeida, Ana Paula Santos de (1)Araujo, Marcelo Vinicius (1)Bascheira, Deise Angélica Pasquali (1)Borges, Lisandra Chaves Zen (1)Borsoi, Lisiara Guazzelli (1)Brito, Rafael Almeida Cró (1)Cabral Junior, Fernando O'Grady (1)Camelo, Juliana (1)Cardoso, Tatiana Mélo (1)Carissimi, Laura Bossle (1)... View MoreSoggetto
História - Estudo e ensino (58)
History - Study and teaching (50)Cidadania (5)Citizenship (5)History Study and teaching (5)Aprendizagem (3)Education (3)Educação (3)History -Study and teaching (3)História (Ensino médio) (3)... View MoreDate Issued2022 (10)2025 (10)2016 (8)2018 (7)2021 (6)2020 (4)2024 (4)2017 (3)2019 (3)2023 (2)Has File(s)Yes (58)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contattaci | Manda Feedback
Theme by 
Atmire NV