• português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Educação
  • Search
  •   DSpace Home
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Educação
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 52

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Práticas discursivas e subjetivação : constituindo professores + alfabetizadores 

Sasset, Caren Cristina (2015-02-05)
The purpose of this study is to analyze the relationship between discursive practices and subjectivity of teachers, from the Pilot Project + Literacy of Municipal Schools of Caxias do Sul. The study uses the categories of ...
Thumbnail

Interfaces da docência a partir do articulador pedagógico na educação de jovens e adultos - EJA (Caxias do Sul - 1998/2012) 

Quadros, Simone Cardoso de (2015-08-26)
Inserted on the History and Philosophy of Education Post Graduation Program of the University of Caxias do Sul (PPGEDU/UCS), this current study has as an object of study “The interfaces of teaching from the pedagogical ...
Thumbnail

Docente universitário do curso de enfermagem : uma reflexão sobre as práticas pedagógicas 

Nino, Nanci da Silva (2015-09-30)
This work, whose line of research is based on education, epistemology and language proposed to characterize the pedagogical practices in the praxis of academic staff of the nursing course. The research problem aimed to ...
Thumbnail

A constituição da docência em blogs do PIBID : um estudo sobre os modos de escrita de si 

Selbach, Simone (2016-05-25)
Esta tesis cuyo tema principal es la constituición de la enseñanza pertenece a la línea de investigación de la Historia y Filosofía de la Educación del Programa de Pós Graduados en Educación de la Universidad de Caxias do ...
Thumbnail

Efeitos de poder e subjetivação dos discursos de evasão de cursos de licenciatura em matemática do IFRS 

Barros, André Matias Evaldt de (2016-11-22)
Esta tesis tiene como objetivo analizar los efectos del poder y subjetivación de los discursos de absentismo escolar en los cursos de Matemática en los campi Bento Gonçalves y Caxias do Sul del IFRS. Nuestra recorte de ...
Thumbnail

Aspectos históricos e contemporâneos sobre a interposição entre as identidades materna e docente na educação infantil : decorrências para a prática pedagógica 

Souza, Milena Cristina Aragão Ribeiro de (2017-03-17)
This study, thati is related to the line of research of Education History and Philosophy, boards the relationship between gender and teaching experience in kindergarten. The central question concerns the reasons that lead ...
Thumbnail

O corpo da criança com paralisia cerebral: percepção dos professores e estratégias pedagógicas 

Oliveira, Emerline de (2019-03-06)
This research aims to analyze the perception of teachers in relation to students with Cerebral Palsy, considering the centrality of the body and the pedagogical strategies used by teachers in order to promote student ...
Thumbnail

Práticas de letramento digital no ensino superior: algumas considerações 

Silva, Lara Elisane (2019-03-06)
The research that gave rise to this dissertation had as a guiding question: how do digital literacy practices occur in higher education in contexts that use virtual learning environments to mediate educational processes? ...
Thumbnail

Pensamento computacional e formação de professores: uma análise a partir da plataforma Code.org 

Pasqual Júnior, Paulo Antonio (2018-10-26)
The computational thinking has been discussed in the literature as a new competence for the citizen of the 21st century. In this way, the inclusion of Computer Science and programming languages in schools has been happening ...
Thumbnail

Culturas e práticas escolares do curso complementar no Colégio São José, Vacaria/RS(1931-1944) 

Lima, Gisele Alves de (2019-07-24)
This research addressed the São José School culture and the complementary course founded in Vacaria/RS by São José‟s Nuns. It aproched the congregation trajectory, its coming to Rio Grande do Sul and the school installation ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 6

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorAugustin, Ingrid Renata Lopes (1)Barbieri, Simone Côrte Real (1)Barros, André Matias Evaldt de (1)Bergozza, Paula (1)Boell, Márcia (1)Brum, Lisiane Reis (1)Bueno, Monique Neckel (1)Copetti, Aline Marques (1)Cortelini, Valdete Gusberti (1)Costa, Robélia Aragão (1)... View MoreSubject
Professores - Formação (52)
Teachers, Training of (39)Educação (14)Education (12)Educação permanente (7)Continuing education (6)Teachers - In-service training (6)Ensino superior (5)Education of children (4)Inovações educacionais (4)... View MoreDate Issued2020 - 2025 (34)2014 - 2019 (18)Has File(s)Yes (52)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV