• português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • italiano 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • Login
Cerca 
  •   DSpace Home
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências e Matemática
  • Mestrado Profissional em Ensino de Ciências e Matemática
  • Cerca
  •   DSpace Home
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências e Matemática
  • Mestrado Profissional em Ensino de Ciências e Matemática
  • Cerca
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cerca

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Items 1-10 di 12

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Pão e vinho no contexto de estudo do reino Fungi : uma unidade de ensino potencialmente significativa e interdisciplinar 

Rizzon, Mariluza Zucco (2018-12-05)
In this work, the approach of the fungi kingdom and fermentation themes, with emphasis on the production of bread and wine, foresees the use of Batista and Salvi's "interdisciplinary moments" as a way of relating, articulating ...
Thumbnail

Formação continuada de professores : contribuições da resolução de problemas matemáticos nos anos iniciais do ensino fundamental 

Bozza, Morgana (2018-01-29)
Comprehended by the Research in the Educational Grounding and Strategies for Math and Science Teaching, this work presents a research about the continuous formation of teachers who work with basic education schools in the ...
Thumbnail

Descarte correto de medicamentos : um tema para promover a alfabetização científica em estudantes do terceiro ano do ensino médio 

Losquiavo, Kamille Postay (2018-02-01)
The present work constitutes a planning and in the execution of a methodological approach with emphasis on scientific and environmental education, executed with two classes of the third year of high school in a school in ...
Thumbnail

O ensino médio politécnico : um aprendizado para o ensino médio 

Hertz, Ivele Anicet (2018-05-02)
This dissertation aims to investigate contributions from Polytechnic Secondary School, with emphasis on the discipline of Integrated Seminar, in relation to the existence of integral human formation – a science, a culture, ...
Thumbnail

Jogos em uma sequência didática para o ensino de análise combinatória 

Ambrozi, Luiz (2018-02-15)
In this paper, a teaching proposal is developed to improve the combinatorial reasoning through the use of games in the planning, application and assessment of a didactic sequence, inspired by Zabala guidelines, to subsidize ...
Thumbnail

A construção do conhecimento sobre a água por meio de uma sequência didática que emprega a estratégia de experimentação 

Lovato, Luciana Bonato (2018-02-28)
Water is an indispensable natural resource for survival. Its preservation is linked to human daily activities. Making the students aware about the necessity of its preservation through conscious use is an alternative to ...
Thumbnail

Modelagem matemática para aprendizagem significativa de função do primeiro grau 

Marchioro, Fernanda (2018-11-30)
In the research that originated this dissertation it was assessed the contributions of a didactic sequence, which uses the mathematic modeling to promote the meaningful learning of the concept from the first degree function ...
Thumbnail

Formação continuada para professores de matemática: o erro como recurso pedagógico e seu papel no processo de avaliação 

Rizzon, Bruna Moresco (2018-11-05)
Inserted in the research line "Fundamentals and Educational Strategies in Teaching Science and Mathematics", this dissertation presents the report of a study carried out with Mathematics teachers who work at Elementary ...
Thumbnail

Neurociências: um saber importante para a efetiva construção do conhecimento matemático 

Cembranel, Cristiane Bonetti (2018-11-09)
What are the necessary acquirements for Education, supported by the Neurosciences that are effective for the construction of mathematical knowledge? Neurocienses have significantly supported education trough expertise that ...
Thumbnail

Questões do Enem: uma possibilidade de (re)construção de conhecimentos 

Otobelli, Elisete Salvador (2018-11-23)
This work presents a research conducted in a public state school in Brazil, with teachers and students of high school, with the aim of analyzing, in the classroom, the potential use of questions from the Brazilian national ...
  • 1
  • 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contattaci | Manda Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Ricerca

Tutto DSpaceArchivi & CollezioniData di pubblicazioneAutoriTitoliSoggettiQuesta CollezioneData di pubblicazioneAutoriTitoliSoggetti

My Account

LoginRegistrazione

Discover

AutoreAmbrozi, Luiz (1)Bozza, Morgana (1)Cembranel, Cristiane Bonetti (1)Dall' Acua, Graziele (1)Hertz, Ivele Anicet (1)Lanza, Nasser Meneghetti (1)Losquiavo, Kamille Postay (1)Lovato, Luciana Bonato (1)Marchioro, Fernanda (1)Otobelli, Elisete Salvador (1)... View MoreSoggettoAprendizagem (8)Learning (8)Constructivism (Education) (2)Construtivismo (Educação) (2)Didática (2)Matemática (Ensino fundamental) (2)Matemática - Estudo e ensino (2)Professores - Formação (2)Teachers, Training of (2)Teaching (2)... View MoreDate Issued
2018 (12)
Has File(s)Yes (12)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contattaci | Manda Feedback
Theme by 
Atmire NV