• português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • italiano 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • Login
Cerca 
  •   DSpace Home
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em História
  • Mestrado Profissional em História
  • Cerca
  •   DSpace Home
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em História
  • Mestrado Profissional em História
  • Cerca
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cerca

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Items 1-4 di 4

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

A fotografia como fonte para uma aprendizagem significativa sobre o tempo histórico 

Reginato, Lara Moncay (2018-05-08)
The objective of this research is the use of photography as a source for meaningful learning about the historical time. Beginning from the perception that photography is a historical source, because it is a human production ...
Thumbnail

Ensino de história e projeto integrado : possibilidades para a geração de aprendizagens significativas no ensino médio 

Bascheira, Deise Angélica Pasquali (2016-01-29)
This dissertation presents a directed research for History teaching in the High School and a work offer that favors learning through interdisciplinary projects, because it makes oneself respected which that methodology ...
Thumbnail

A formação de professores e o uso de recursos tecnológicos no ensino de história 

Rambo, Fernanda (2018-10-01)
This research in the area of concentration of the teaching of History: Sources and Languages, in the line of research of Languages and Culture in the teaching of History, aims to analyze how the teachers of the public ...
Thumbnail

Projeto Tertúlia Mestre: uma proposta para o ensino de história do Rio Grande do Sul nas escolas 

Pompermayer, Eduardo (2021-12-23)
The theme of the study is related to the Tertúlia Mestre Project (PTM) which is developed at Escola Mestre Santa Bárbara. The realization of the PTM is justified, as it has the purpose of welcoming the teaching of the ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contattaci | Manda Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Ricerca

Tutto DSpaceArchivi & CollezioniData di pubblicazioneAutoriTitoliSoggettiQuesta CollezioneData di pubblicazioneAutoriTitoliSoggetti

My Account

LoginRegistrazione

Discover

AutoreBascheira, Deise Angélica Pasquali (1)Pompermayer, Eduardo (1)Rambo, Fernanda (1)Reginato, Lara Moncay (1)Soggetto
Aprendizagem (4)
Learning (4)História - Estudo e ensino (3)History - Study and teaching (2)Abordagem interdisciplinar do conhecimento na educação (1)Cultura - Rio Grande do Sul (1)Culture - Rio Grande do Sul (Brazil) (1)Educational technology (1)Fotografia (1)History (1)... View MoreDate Issued2018 (2)2016 (1)2021 (1)Has File(s)Yes (4)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contattaci | Manda Feedback
Theme by 
Atmire NV