• português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • português (Brasil) 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • Entrar
Buscar 
  •   Página inicial
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Educação
  • Doutorado Acadêmico em Educação
  • Buscar
  •   Página inicial
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Educação
  • Doutorado Acadêmico em Educação
  • Buscar
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Buscar

Mostrar Filtros AvançadosHide Advanced Filters

Filtros

Utilize filtros para refinar o resultado de busca.

Itens para a visualização no momento 1-9 of 9

  • Opção de ordenação:
  • Relevância
  • Título - crescente
  • Título - decrescente
  • Data de publicação - crescente
  • Data de publicação - decrescente
  • Resultados por página:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Constituição semântico-argumentativa do texto pergunta-resposta: uma análise didático-pedagógica com vistas à formação de professores 

Kullmann, Niuana (2021-02-26)
The hereby study has as its starting as well as its arrival point the need to qualify teachers? language skills as mother tongue users. The research path was grounded on the Theory of Argumentation in Language (TAL), ...
Thumbnail

Intencionalidades biopolíticas do silenciamento da formação docente na BNCC 

Barbieri, Simone Côrte Real (2020-02-18)
This thesis presents a study on the movements of explicit teacher improvement1 in the National Common Curricular Base, through the biopolitics perspectives. The study was developed in dialogue with Freire and Foucault to ...
Thumbnail

Navegando por territórios de formação docente permanente no ensino de geografia em Lages, Santa Catarina, Brasil: o local e o global em diálogo 

Oliveira, Cristian Roberto Antunes de (2022-11-18)
This paper aims to analyze public policies between 2012 and 2021 on permanent training of geography teachers from the City Educational System of Lages, Santa Catarina, Brazil, and how they affect (or not) in their praxis. ...
Thumbnail

Formação inicial de professores e autonomia: um estudo com estudantes e docentes de licenciaturas da área de ciências exatas 

Peruchin, Débora (2023-02-28)
This research was carried out with a view to analyzing how teacher training enables undergraduate students in the area of exact sciences to develop their autonomy in their academic careers. Recent publications in education ...
Thumbnail

A relação com o saber docente na linguagem de programação 

Boell, Márcia (2024-04-03)
This Thesis consists of investigating the relationship with knowledge in Programming Language (LP), aiming to understand the processes of mobilization with knowledge in the meanings attributed by the teacher in teaching ...
Thumbnail

Emergências estéticas : pistas para o redesenhar e repintar a formação docente como devir da pandemia 

Oliveira, Lucila Guedes de (2024-04-10)
This thesis explores the possibility of redesigning and repainting teacher training based on Foucault's Aesthetics of Existence. The author argues that interaction with art can help teachers to develop their own aesthetic ...
Thumbnail

Práticas pedagógicas no curso de direito da Universidade de Caxias do Sul (UCS), de 1992 a 2004 

Dill, Michele Amaral (2024-10-02)
This thesis is linked to the Stricto Sensu Post-Graduate Program in Education (PPGEdu), on a Doctorate degree level, at the University of Caxias do Sul (UCS), belonging to the research line of History and Philosophy of ...
Thumbnail

Letramento computacional e aprendizagem criativa : saberes docentes em movimento para a atuação na educação básica 

Poloni, Leonardo (2025-02-20)
This study addresses the continuing education of Basic Education teachers, focusing on the integration of Computational Literacy and Computational Thinking, combined with Creative Learning, as strategies to meet the demands ...
Thumbnail

Formação continuada de professores de matemática de uma rede municipal de ensino : perspectivas para inovação na educação 

Dall'Acua, Graziele (2025-07-03)
This PhD Thesis, under the Graduate Program in Education at the University of Caxias do Sul, within the Research Line "Educational Processes, Language, Technology, and Inclusion," investigates a continuing education program ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Entre em contato | Deixe sua opinião
Theme by 
Atmire NV
 

 

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

EntrarCadastro

Discover

AutorBarbieri, Simone Côrte Real (1)Boell, Márcia (1)Dall'Acua, Graziele (1)Dill, Michele Amaral (1)Kullmann, Niuana (1)Oliveira, Cristian Roberto Antunes de (1)Oliveira, Lucila Guedes de (1)Peruchin, Débora (1)Poloni, Leonardo (1)Assunto
Professores - Formação (9)
Teachers, Training of (7)Education (2)Educação (2)Teachers - In-service training (2)Análise do discurso (1)Aprendizagem (1)Autonomia escolar (1)Base Nacional Comum Curricular (1)Basic education (1)... Ver maisData de publicação2024 (3)2025 (2)2020 (1)2021 (1)2022 (1)2023 (1)Possui arquivo(s)Yes (9)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Entre em contato | Deixe sua opinião
Theme by 
Atmire NV