• português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • español 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • Login
Buscar 
  •   DSpace Principal
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Educação
  • Doutorado Acadêmico em Educação
  • Buscar
  •   DSpace Principal
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Educação
  • Doutorado Acadêmico em Educação
  • Buscar
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Buscar

Mostrar filtros avanzadosOcultar filttos avanzados

Filtros

Use filtros para refinar sus resultados.

Mostrando ítems 1-10 de 10

  • Opciones de clasificación:
  • Relevancia
  • Título Asc
  • Título Desc
  • Fecha Asc
  • Fecha Desc
  • Resultados por página:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Constituição semântico-argumentativa do texto pergunta-resposta: uma análise didático-pedagógica com vistas à formação de professores 

Kullmann, Niuana (2021-02-26)
The hereby study has as its starting as well as its arrival point the need to qualify teachers? language skills as mother tongue users. The research path was grounded on the Theory of Argumentation in Language (TAL), ...
Thumbnail

A linguagem como trama sistêmica para o ensino jurídico brasileiro 

Fernandes, Alexandre Cortez (2021-04-29)
It is a thesis in education and has the basic problem of verifying what is desired when teaching law, what is desired with such training, to those who want to be trained in the teaching of law. Such questions were decided ...
Thumbnail

Horizontes da complexidade: a religação dos saberes cuidado de si e autoética como contribuição à atuação docente 

Soave, Cláudia (2021-03-01)
The involvement of biopolitics are characterized by the capillarity of a modus operandi that, somehow, becomes society, as a way of living conditioned to the relations of power-knowledge, captured from the political-economic ...
Thumbnail

Percursos formativos no curso normal regional de São Francisco de Paula-RS (1953-1962): histórias e memórias 

Daros, Dilnei Abel (2021-03-22)
The thesis is located in the field of History of Education and is linked to the line of research in History and Philosophy of Education, of the Graduate Program in Education at the University of Caxias do Sul - UCS, in ...
Thumbnail

Cidades rebeldes, efervescentes e educadoras: em Caxias do Sul/RS, quanto de passado existe em nosso presente? 

Comarú, Itamar Ferretto (2021-02-23)
When problematizing a document from the 1950s in which certain actions of xenophobia and racism were perceived by some barber shops in Caxias de Sul, another point would be noticed: there would be, there, an apparent network ...

O direito humano à educação e a construção da cidadania: um estudo acerva do sonho possível 

Noll, Patricia (2021-05-04)
A citizen's constitution requires the achievement of citizenship. Achievement because it foresees criticality, belonging, ability to understand duties, and not only enjoy rights. A citizen is someone who is a participant ...
Thumbnail

Realidade e fantasia: contribuições do role-playing game (RPG) para a convivência e a inclusão na escola 

Jaques, Rafael Ramires (2021-06-16)
The way inclusive education is conceived today is strongly related to legislation. However, only the legal sphere does not seem to be enough and at times, formulas, classifications, and diagnoses overshadow the human being, ...
Thumbnail

A educação permanente e continuada com professores no movimento das relações de poder: entre o controle biolpolítico e a autonomia 

Cortelini, Valdete Gusberti (2021-12-13)
Thumbnail

A terceira margem do rio: reflexões sobre a formação leitora em língua estrangeira a partir de Saussure e Benveniste, na perspectiva da complexidade 

Wistchoreck, Mirley Tereza Correia da Costa (2021-07-31)
Le but de cette recherche est de (re)penser le processus d'apprentissage et d'enseignement des Langues Etrangères (LE) dans une perspective énociative, en soutenant la thèse que les postulats saussuriens (notion de valeur ...
Thumbnail

Farroupilha/RS e a educação (1934-1948): um município pedagógico 

Belusso, Gisele (2021-02-24)
The aim of the study is to understand the municipal actions in favor of Education in the municipality of Farroupilha/RS. The time span initiates in 1934 - year of emancipation of Farroupilha -, as it is understood that, ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contacto | Sugerencias
Theme by 
Atmire NV
 

 

Listar

Todo DSpaceComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Mi cuenta

AccederRegistro

Descubre

AutorBelusso, Gisele (1)Comarú, Itamar Ferretto (1)Cortelini, Valdete Gusberti (1)Daros, Dilnei Abel (1)Fernandes, Alexandre Cortez (1)Jaques, Rafael Ramires (1)Kullmann, Niuana (1)Noll, Patricia (1)Soave, Cláudia (1)Wistchoreck, Mirley Tereza Correia da Costa (1)MateriaEducation (3)Educação (3)Biopolitics (2)Biopolítica (2)Análise do discurso (1)Autonomia (1)Autonomy (1)Benveniste, Emile, 1902-1976 (1)Cidadania (1)citizenship (1)... másFecha
2021 (10)
Has File(s)Yes (10)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contacto | Sugerencias
Theme by 
Atmire NV