• português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • português (Brasil) 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • Entrar
Buscar 
  •   Página inicial
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências e Matemática
  • Mestrado Profissional em Ensino de Ciências e Matemática
  • Buscar
  •   Página inicial
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências e Matemática
  • Mestrado Profissional em Ensino de Ciências e Matemática
  • Buscar
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Buscar

Mostrar Filtros AvançadosHide Advanced Filters

Filtros

Utilize filtros para refinar o resultado de busca.

Itens para a visualização no momento 1-8 of 8

  • Opção de ordenação:
  • Relevância
  • Título - crescente
  • Título - decrescente
  • Data de publicação - crescente
  • Data de publicação - decrescente
  • Resultados por página:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Proposta metodológica para capacitação em educação ambiental por meio de oficinas temáticas e ambientes virtuais 

Bacarim, Gisele (2015-06-11)
Searching for comfort and practicality brought to society many consequences, among which stands out the environmental degradation and the need for a change in the teaching and learning process. Traditional teaching has ...
Thumbnail

Aprendizagem significativa no ensino de ciências : uma proposta de unidade de ensino potencialmente significativa sobre energia e ligações químicas 

Raber, Daniel de Almeida (2015-08-19)
The intention of this study is to present the construction, the use and assessment of a potential meaningful teaching unit in a ninth grade class of science in an elementary school. It aims to approach a meaningful learning. ...
Thumbnail

Contribuições de Unidades de Ensino Potencialmente Significativa (UEPS) para a disciplina de ciências do ensino fundamental 

Nuncio, Ariane Pegoraro (2017-03-20)
This research aimed to develop, implement and evaluate the contributions of Potentially Significant Teaching Units (UEPS: Unidades de Ensino Potencialmente Significativas, acronym in Portuguese that means Potentially ...
Thumbnail

Uma unidade de ensino potencialmente significativa para o estudo da água utilizando as multimídias digitais 

Dal Molin, Eliete (2017-09-21)
This study presents the construction, application and evaluation of a Potentially Significant Teaching Unit (PSTU) making use of digital multimedia in the discipline of Sciences in the study of water. The proposal of this ...
Thumbnail

Aprendizagem ativa: uma intervenção pedagógica no componente curricular de Banco de Dados II 

Rickes, Marcele Neutzling (2023-01-20)
This research work presents the development and results of a pedagogical intervention carried out in a hybrid teaching context, during the Covid-19 pandemic, in the year 2021. The research involved 26 students and a teacher ...
Thumbnail

O desafio da formação docente: potencialidades da gamificação aliada a GeoGebra 

Padilha, Rafaela (2019-02-01)
This work, linked to the Postgraduate Program in Science and Mathematics Teaching (PPGECiMa) of the University of Caxias do Sul (UCS), in the research line Technologies, Resources and Didactic Materials for Teaching Science ...
Thumbnail

Design thinking e o desenvolvimento de jogos digitais educativos no ensino médio em uma escola do campo 

Salami, Alana Della Giustina (2023-09-14)
Today's society is demarcated by diverse and continuous transformations, often related to technological advances, which directly impact and occur in the school environment. Given this scenario, it is essential to provide ...
Thumbnail

Desenvolvimento do pensamento computacional nas aulas de matemática por meio de construção de aplicativos 

Guder, Deise (2023-10-24)
This research aimed to investigate and present suggestions for activities that promote the development of Computational Thinking (CT) in Mathematics classes through the construction of applications. Currently, digital ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Entre em contato | Deixe sua opinião
Theme by 
Atmire NV
 

 

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

EntrarCadastro

Discover

AutorBacarim, Gisele (1)Dal Molin, Eliete (1)Guder, Deise (1)Nuncio, Ariane Pegoraro (1)Padilha, Rafaela (1)Raber, Daniel de Almeida (1)Rickes, Marcele Neutzling (1)Salami, Alana Della Giustina (1)AssuntoEducational innovations (8)
Inovações educacionais (8)
Aprendizagem (4)Learning (4)Active learning (3)Aprendizagem ativa (3)Ciência - Estudo e ensino (2)Computer-assisted instruction (2)Ensino auxiliado por computador (2)Science - Study and teaching (2)... Ver maisData de publicação2023 (3)2015 (2)2017 (2)2019 (1)Possui arquivo(s)Yes (8)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Entre em contato | Deixe sua opinião
Theme by 
Atmire NV