• português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • português (Brasil) 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • Entrar
Buscar 
  •   Página inicial
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Educação
  • Buscar
  •   Página inicial
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Educação
  • Buscar
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Buscar

Mostrar Filtros AvançadosHide Advanced Filters

Filtros

Utilize filtros para refinar o resultado de busca.

Itens para a visualização no momento 1-10 of 29

  • Opção de ordenação:
  • Relevância
  • Título - crescente
  • Título - decrescente
  • Data de publicação - crescente
  • Data de publicação - decrescente
  • Resultados por página:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Constituição semântico-argumentativa do texto pergunta-resposta: uma análise didático-pedagógica com vistas à formação de professores 

Kullmann, Niuana (2021-02-26)
The hereby study has as its starting as well as its arrival point the need to qualify teachers? language skills as mother tongue users. The research path was grounded on the Theory of Argumentation in Language (TAL), ...
Thumbnail

Sentidos subjetivos de estudantes com deficiência em cursos técnicos integrados ao ensino médio 

Armas, Louise Dall'Agnol de (2021-02-27)
Inclusive education requires the comprehension of more than legal frameworks and institutional actions, it also encompasses the individual aspect of each student, in order to broaden the discussion on the process. Disabled ...
Thumbnail

A linguagem como trama sistêmica para o ensino jurídico brasileiro 

Fernandes, Alexandre Cortez (2021-04-29)
It is a thesis in education and has the basic problem of verifying what is desired when teaching law, what is desired with such training, to those who want to be trained in the teaching of law. Such questions were decided ...
Thumbnail

Tecnologia digital na educação musical: a visão dos professores sobre a aplicabilidade de softwares como mediadores no processo de ensino de Música 

Santin, Guilherme (2021-01-14)
Nowadays digital technologies are ubiquitous in our society. The possibilities set up by such technologies, whether for communication, socialization, information or entertainment, certainly have a great impact on our daily ...
Thumbnail

Horizontes da complexidade: a religação dos saberes cuidado de si e autoética como contribuição à atuação docente 

Soave, Cláudia (2021-03-01)
The involvement of biopolitics are characterized by the capillarity of a modus operandi that, somehow, becomes society, as a way of living conditioned to the relations of power-knowledge, captured from the political-economic ...
Thumbnail

Formação permanente de professores: reflexões e desafios da docência nos anos finais do ensino fundamental no município de Flores da Cunha/RS 

Giachelin, Evandra Nissola (2021-04-08)
This thesis has the purpose of identifying and describing reflections on the challenges of teaching, regarding the Permanent Education practices of teachers at the final years of Elementary School, in the municipal education ...
Thumbnail

Implicações filosóficas à formação no debate entre liberdade e responsabilidade 

Schwarz, Altemir (2021-04-01)
The present study, entitled ?Philosophical implications for training in the debate between freedom and responsibility?, proposes to investigate in which aspects the thinking of Jean Paul Sartre and Emmanuel Levinas can ...
Thumbnail

O movimento da língua migr(-ante) 

Cavion, Camila Fátima (2021-03-10)
and then comes the research, "the movement of the moving language" intending the language in a flow of ungrammaticality and conversation. the research participants are immigrants who live in the city of caxias do sul and ...
Thumbnail

Cartovagar na Dante Alighieri: epifanias de uma praça em Caxias do Sul 

Vieira, Andressa (2021-03-23)
Essayer-expérimenter : rencontre touchée par l?insolite ; par ce qui réside entre le connu et l?inconnu et qui ne peut pas être, par conséquent, reconnu. Ce qui nous échappe et qui est constamment dans un mouvement désireux ...
Thumbnail

Percursos formativos no curso normal regional de São Francisco de Paula-RS (1953-1962): histórias e memórias 

Daros, Dilnei Abel (2021-03-22)
The thesis is located in the field of History of Education and is linked to the line of research in History and Philosophy of Education, of the Graduate Program in Education at the University of Caxias do Sul - UCS, in ...
  • 1
  • 2
  • 3

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Entre em contato | Deixe sua opinião
Theme by 
Atmire NV
 

 

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta comunidadePor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

EntrarCadastro

Discover

AutorAbreu, Elise Testolin de (1)Armas, Louise Dall'Agnol de (1)Belusso, Gisele (1)Cavion, Camila Fátima (1)Comarú, Itamar Ferretto (1)Cortelini, Valdete Gusberti (1)Daros, Dilnei Abel (1)Fernandes, Alexandre Cortez (1)Francio, Alana (1)Giachelin, Evandra Nissola (1)... Ver maisAssuntoEducation (7)Educação (7)Education - History (5)Educação - História (5)Professores - Formação (5)Teachers, Training of (4)Continuing education (3)Educação permanente (3)Inclusive education (3)Biopolitics (2)... Ver maisData de publicação
2021 (29)
Possui arquivo(s)Yes (29)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Entre em contato | Deixe sua opinião
Theme by 
Atmire NV