• português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Teses e dissertações
  • Teses e Dissertações defendidas na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Educação
  • Mestrado Acadêmico em Educação
  • Search
  •   DSpace Home
  • Teses e dissertações
  • Teses e Dissertações defendidas na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Educação
  • Mestrado Acadêmico em Educação
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 11

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Histórias e memórias do curso comercial do Colégio São Carlos de Caxias do Sul/RS (1940-1969) 

Pedri, Elen Lemaire (2022-02-24)
This study has researched the history of the Business Course at the Technical Business School of São Carlos High School, in Caxias do Sul - RS state - Brazil. The source material is based on the memoir given by graduate ...
Thumbnail

O processo da pesquisa para estudantes do 4º ano do ensino fundamental a partir da elaboração, construção e análise de projeto de aprendizagem investigativa 

Ramansini, Elizabete (2022-02-28)
El objetivo de este estudio es comprender cómo se produce el proceso de investigación de los alumnos de 4º de primaria a partir de la elaboración, construcción y análisis del Proyecto de Aprendizaje Investigativo para ...
Thumbnail

Texto como escritura: conselhos em alfabetização 

Pacheco, Alice Virgínia de Oliveira (2022-03-15)
This dissertation critically analyzes the idea of text used for teaching literacy to students in the first year of Elementary School, investigating the text's scholastic functions and social and writing practices according ...
Thumbnail

Aprendizado como potência de agir: uma tentativa na alfabetização 

Busato, Fernanda Reginato (2022-03-14)
The literacy theme rehearses with the philosophy of education of difference through an attempt to bring apprenticeship as a power to act to literacy with the research problem that asks: can we approach apprenticeship as a ...
Thumbnail

A experiência da velhice à flor da pele: o gesto da dança como formação do sujeito velho 

Zucco, Amanda Khalil Suleiman (2022-03-15)
This study proposes to investigate the concepts of body, in the phenomenology of Merleau- Ponty, and experience, in the hermeneutics of Gadamer, with the purpose of analysing their contributions to the aesthetic experience ...
Thumbnail

Narrativas de uma mulher educadora/professora negra : constituição identitária e a escrita como combate à invisibilidade 

Silva, Maria Eduarda Ribeiro da (2022-03-16)
This work, of autobiographical and qualitative nature, aimed to resolve unrests from the paths of my life, relating them to scientific knowledge through my own empirical means. In this context, I started with a social and ...
Thumbnail

Sociedade e formação na tradição adorniana : perspectivas emancipatórias para além do neoliberalismo 

Calgaro, Miguel Agustinho (2022-03-16)
This dissertation approaches the concept of formation from the Adornian reflection on education, including the criticism about the effects of the cultural industry on human formation. A theoretical investigation is proposed, ...
Thumbnail

11 de março de 2020: diário de uma vagabunda alfabetizadora 

Marinello, Cátia (2022-03-15)
The present dissertation is inspired by the diaries of the young writer Anne Frank (2018) and the plastic artist Frida Kahlo (2017), it seeks to show, in the way of a diary, a vagabond literacy teacher who shreds remote ...
Thumbnail

Os professores do atendimento educacional especializado e dos anos finais do ensino fundamental na rede municipal de Nova Prata - RS : articulação entre os profissionais 

Marchesini, Paula (2022-04-05)
Thumbnail

Práticas e ambiências de leitura : reflexões a partir de escola de educação infantil em Nova Prata 

Marchesini, Patricia (2022-02-11)
In order to children experience reading at a very young age, those responsible for school education need to be aware that reading is of paramount importance for the individual, both socially and individually. Although a ...
  • 1
  • 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorBusato, Fernanda Reginato (1)Calgaro, Miguel Agustinho (1)Furlani, Carla (1)Marchesini, Patricia (1)Marchesini, Paula (1)Marinello, Cátia (1)Pacheco, Alice Virgínia de Oliveira (1)Pedri, Elen Lemaire (1)Ramansini, Elizabete (1)Silva, Maria Eduarda Ribeiro da (1)... View MoreSubjectEducation (8)Educação (8)Alfabetização (3)Literacy (3)Aprendizagem (2)Learning (2)Accounting (1)Adorno, Theodor W., 1903- 1969 (1)African American women teachers (1)Aging - Education (1)... View MoreDate Issued
2022 (11)
Has File(s)Yes (11)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV