• português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências e Matemática
  • Mestrado Profissional em Ensino de Ciências e Matemática
  • Search
  •   DSpace Home
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências e Matemática
  • Mestrado Profissional em Ensino de Ciências e Matemática
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 13

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Formação continuada de professores : contribuições da resolução de problemas matemáticos nos anos iniciais do ensino fundamental 

Bozza, Morgana (2018-01-29)
Comprehended by the Research in the Educational Grounding and Strategies for Math and Science Teaching, this work presents a research about the continuous formation of teachers who work with basic education schools in the ...
Thumbnail

Formação continuada para professores de matemática: o erro como recurso pedagógico e seu papel no processo de avaliação 

Rizzon, Bruna Moresco (2018-11-05)
Inserted in the research line "Fundamentals and Educational Strategies in Teaching Science and Mathematics", this dissertation presents the report of a study carried out with Mathematics teachers who work at Elementary ...
Thumbnail

Matemática na prática: uma proposta de formação continuada para professores dos anos iniciais do ensino fundamental 

Zulianelo, Vagner (2022-04-28)
This study focuses on contributing to the improvement of the teaching practice of teachers who work in elementary school, from the perspective of continued training in Mathematics. The target audience of this research was ...
Thumbnail

Formação continuada de professores dos anos iniciais: materiais manipuláveis ou digitais para a compreensão de conceitos de matemática básica 

Guerra, Francine Abreu (2022-02-01)
Thumbnail

Possibilidade de letramento matemático para estudantes que estão finalizando o ensino fundamental utilizando estratégias de aprendizagem ativa 

Xavier, Derlise Fiametti (2023-03-10)
This work presents results of a research in Science and Mathematics Teaching that consisted of an empirical investigation applied to students of the 9th year of Elementary School on concepts of area and perimeter of ...
Thumbnail

Mentalidade matemática de crescimento e aprendizagem sobre frações: estratégias de ensino nos anos iniciais do ensino fundamental 

Terres, Josiana de Góes Pedroso (2023-03-22)
This text discusses the development of a research, which was carried out in order to investigate whether the application of teaching strategies in learning about fractions, based on studies about the growth mindset, and ...
Thumbnail

A docência de professores de matemática do ensino fundamental: a BNCC na prática da unidade temática probabilidade e estatística 

Ness, Rúbia (2023-10-05)
This research approaches the topic of teacher's education, one of the worries of the researcher as a teacher, linked to the Brazilian National Common Core Curriculum (BNCC). Since its approval, BCNN guides the organization ...
Thumbnail

Desenvolvimento do pensamento computacional nas aulas de matemática por meio de construção de aplicativos 

Guder, Deise (2023-10-24)
This research aimed to investigate and present suggestions for activities that promote the development of Computational Thinking (CT) in Mathematics classes through the construction of applications. Currently, digital ...
Thumbnail

Conhecimentos prévios : condição para uma aprendizagem significativa dos números decimais 

Menegaz, Andresa Maria (2023-10-24)
This research sought to answer the following question: What is the importance of prior knowledge for students in the sixth year of elementary school to enhance meaningful learning about decimal numbers? Faced with this ...
Thumbnail

Utilização do método trezentos para o ensino da função afim 

Correa, Luis Henrique (2023-11-02)
The dissertation presents a didactic sequence for teaching the related function, based on the method of teaching Three hundred, and was applied in a ninth year class of elementary school in a private school in the city of ...
  • 1
  • 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorBarp, Dulce Pereira Carneiro (1)Bozza, Morgana (1)Correa, Luis Henrique (1)Guder, Deise (1)Guerra, Francine Abreu (1)Menegaz, Andresa Maria (1)Ness, Rúbia (1)Rizzon, Bruna Moresco (1)Silva, Eduardo Ribeiro (1)Terres, Josiana de Góes Pedroso (1)... View MoreSubject
Matemática (Ensino fundamental) (13)
Matemática - Estudo e ensino (10)Mathematics - Study and teaching (9)Mathematics (elementary school) (6)Professores - Formação (5)Teachers, Training of (5)Aprendizagem (3)Aprendizagem significativa (3)Learning (3)Mathematics (Elementary School) (3)... View MoreDate Issued2023 (7)2018 (2)2022 (2)2024 (1)2025 (1)Has File(s)Yes (13)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV