• português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • português (Brasil) 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • Entrar
Buscar 
  •   Página inicial
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências e Matemática
  • Mestrado Profissional em Ensino de Ciências e Matemática
  • Buscar
  •   Página inicial
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências e Matemática
  • Mestrado Profissional em Ensino de Ciências e Matemática
  • Buscar
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Buscar

Mostrar Filtros AvançadosHide Advanced Filters

Filtros

Utilize filtros para refinar o resultado de busca.

Itens para a visualização no momento 1-10 of 26

  • Opção de ordenação:
  • Relevância
  • Título - crescente
  • Título - decrescente
  • Data de publicação - crescente
  • Data de publicação - decrescente
  • Resultados por página:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Ensino de trigonometria na formação do técnico em agropecuária : superando desafios e construindo significados 

Silva, Derli Santos da (2017-02-10)
This work aims to contextualize the study of trigonometry in real situations of Agriculture so that students can view the application of the concepts of trigonometry. The factor that contributed to this choice were the ...
Thumbnail

Unidade de ensino potencialmente significativa : a resolução de situações-problema envolvendo as operações com números reais e a calculadora 

Molon, Gabriele (2017-11-27)
This work presents a research on problem-solving involving the real numbers, with the calculator's support from a differentiated proposal, developed in the form of a Potentially Meaningful Teaching Unit (UEPS) (MOREIRA, ...
Thumbnail

Matemática para engenharia : unidades de ensino potencialmente significativas para superar lacunas em matemática básica 

Boff, Bruna Cavagnoli (2017-06-28)
This work presents the elaboration, the application and the evaluation of a potentially meaningful teaching unit in a Pre-Calculus course of engineering courses, aiming at the occurrence of a meaningful learning of concepts ...
Thumbnail

Uma ilha interdisciplinar de racionalidade para construção do conceito de função matemática 

Berti, Juliana Pereira (2019-02-15)
This work describes the planning, elaboration, application and analysis of an Interdisciplinary Island of Rationality (IIR), aiming at the analysis of its potencial in the construction of the mathematical function’s concept. ...
Thumbnail

Modelagem matemática para aprendizagem significativa de função do primeiro grau 

Marchioro, Fernanda (2018-11-30)
In the research that originated this dissertation it was assessed the contributions of a didactic sequence, which uses the mathematic modeling to promote the meaningful learning of the concept from the first degree function ...
Thumbnail

Formação continuada em matemática: aprendizagem ativas nos anos iniciais do ensino fundamental 

Furlan, Mayara Bressan (2020-12-03)
This dissertation presents research on continuing education for teachers who work in the early years of elementary school at a private school in the city of Caxias do Sul - RS. The research sought to answer the following ...
Thumbnail

Questões do Enem: uma possibilidade de (re)construção de conhecimentos 

Otobelli, Elisete Salvador (2018-11-23)
This work presents a research conducted in a public state school in Brazil, with teachers and students of high school, with the aim of analyzing, in the classroom, the potential use of questions from the Brazilian national ...
Thumbnail

Matemática na prática: uma proposta de formação continuada para professores dos anos iniciais do ensino fundamental 

Zulianelo, Vagner (2022-04-28)
This study focuses on contributing to the improvement of the teaching practice of teachers who work in elementary school, from the perspective of continued training in Mathematics. The target audience of this research was ...
Thumbnail

Equação do segundo grau: a utilização de jogos colaborando para uma aprendizagem significativa 

Oliveira, Carina de (2022-08-30)
The present work deals with the learning of the quadratic equation, in the Mathematics subject, seeking to expose its relevance to the solution of problems in several areas of knowledge. Therefore, it is important that ...
Thumbnail

Formação continuada de professores dos anos iniciais: materiais manipuláveis ou digitais para a compreensão de conceitos de matemática básica 

Guerra, Francine Abreu (2022-02-01)
  • 1
  • 2
  • 3

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Entre em contato | Deixe sua opinião
Theme by 
Atmire NV
 

 

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

EntrarCadastro

Discover

AutorBarp, Dulce Pereira Carneiro (1)Berti, Juliana Pereira (1)Boff, Bruna Cavagnoli (1)Correa, Luis Henrique (1)Césaro, Camila de (1)Erthal, Naiane Ferreira Portela (1)Furlan, Mayara Bressan (1)Guder, Deise (1)Guerra, Francine Abreu (1)Lindemann, Roque Luiz (1)... Ver maisAssunto
Matemática - Estudo e ensino (26)
Mathematics - Study and teaching (21)Aprendizagem (15)Learning (14)Matemática (Ensino fundamental) (10)Mathematics (elementary school) (6)Active learning (4)Aprendizagem ativa (4)Aprendizagem significativa (3)Educational technology (3)... Ver maisData de publicação2023 (8)2024 (4)2025 (4)2017 (3)2022 (3)2018 (2)2019 (1)2020 (1)Possui arquivo(s)Yes (26)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Entre em contato | Deixe sua opinião
Theme by 
Atmire NV