• português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Teses e dissertações
  • Teses e Dissertações defendidas na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências e Matemática
  • Mestrado Profissional em Ensino de Ciências e Matemática
  • Search
  •   DSpace Home
  • Teses e dissertações
  • Teses e Dissertações defendidas na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências e Matemática
  • Mestrado Profissional em Ensino de Ciências e Matemática
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-9 of 9

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Ensino de trigonometria na formação do técnico em agropecuária : superando desafios e construindo significados 

Silva, Derli Santos da (2017-02-10)
This work aims to contextualize the study of trigonometry in real situations of Agriculture so that students can view the application of the concepts of trigonometry. The factor that contributed to this choice were the ...
Thumbnail

Unidade de ensino potencialmente significativa : a resolução de situações-problema envolvendo as operações com números reais e a calculadora 

Molon, Gabriele (2017-11-27)
This work presents a research on problem-solving involving the real numbers, with the calculator's support from a differentiated proposal, developed in the form of a Potentially Meaningful Teaching Unit (UEPS) (MOREIRA, ...
Thumbnail

Matemática para engenharia : unidades de ensino potencialmente significativas para superar lacunas em matemática básica 

Boff, Bruna Cavagnoli (2017-06-28)
This work presents the elaboration, the application and the evaluation of a potentially meaningful teaching unit in a Pre-Calculus course of engineering courses, aiming at the occurrence of a meaningful learning of concepts ...
Thumbnail

Uma ilha interdisciplinar de racionalidade para construção do conceito de função matemática 

Berti, Juliana Pereira (2019-02-15)
This work describes the planning, elaboration, application and analysis of an Interdisciplinary Island of Rationality (IIR), aiming at the analysis of its potencial in the construction of the mathematical function’s concept. ...
Thumbnail

Modelagem matemática para aprendizagem significativa de função do primeiro grau 

Marchioro, Fernanda (2018-11-30)
In the research that originated this dissertation it was assessed the contributions of a didactic sequence, which uses the mathematic modeling to promote the meaningful learning of the concept from the first degree function ...
Thumbnail

Formação continuada em matemática: aprendizagem ativas nos anos iniciais do ensino fundamental 

Furlan, Mayara Bressan (2020-12-03)
This dissertation presents research on continuing education for teachers who work in the early years of elementary school at a private school in the city of Caxias do Sul - RS. The research sought to answer the following ...
Thumbnail

Questões do Enem: uma possibilidade de (re)construção de conhecimentos 

Otobelli, Elisete Salvador (2018-11-23)
This work presents a research conducted in a public state school in Brazil, with teachers and students of high school, with the aim of analyzing, in the classroom, the potential use of questions from the Brazilian national ...
Thumbnail

Formação continuada de professores dos anos iniciais: materiais manipuláveis ou digitais para a compreensão de conceitos de matemática básica 

Guerra, Francine Abreu (2022-02-01)
Thumbnail

Matemática na prática: uma proposta de formação continuada para professores dos anos iniciais do ensino fundamental 

Zulianelo, Vagner (2022-04-28)
This study focuses on contributing to the improvement of the teaching practice of teachers who work in elementary school, from the perspective of continued training in Mathematics. The target audience of this research was ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorBerti, Juliana Pereira (1)Boff, Bruna Cavagnoli (1)Furlan, Mayara Bressan (1)Guerra, Francine Abreu (1)Marchioro, Fernanda (1)Molon, Gabriele (1)Otobelli, Elisete Salvador (1)Silva, Derli Santos da (1)Zulianelo, Vagner (1)Subject
Matemática - Estudo e ensino (9)
Aprendizagem (7)Learning (6)Mathematics - Study and teaching (4)Mathematics - Study and teaching (3)Matemática (Ensino fundamental) (2)Mathematics (Elementary School) (2)Professores - Formação (2)Teachers, Training of (2)Agriculture (1)... View MoreDate Issued2017 (3)2018 (2)2022 (2)2019 (1)2020 (1)Has File(s)Yes (9)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV