• português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • português (Brasil) 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • Entrar
Buscar 
  •   Página inicial
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências e Matemática
  • Mestrado Profissional em Ensino de Ciências e Matemática
  • Buscar
  •   Página inicial
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências e Matemática
  • Mestrado Profissional em Ensino de Ciências e Matemática
  • Buscar
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Buscar

Mostrar Filtros AvançadosHide Advanced Filters

Filtros

Utilize filtros para refinar o resultado de busca.

Itens para a visualização no momento 1-10 of 13

  • Opção de ordenação:
  • Relevância
  • Título - crescente
  • Título - decrescente
  • Data de publicação - crescente
  • Data de publicação - decrescente
  • Resultados por página:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Experiências computacionais no ensino da matemática por meio da programação de aplicativos 

Césaro, Camila de (2024-02-15)
With the advancement of technology, it has become possible to incorporate it into the school environment. In order to enhance the teaching and learning of Mathematics classes, the use of educational tools such as App ...
Thumbnail

Produção de um jogo de tabuleiro conceitual de óptica em uma sequência didática uma proposta inovadora para o ensino de física 

Thomazoni, Júlia Giacomet (2024-03-16)
Even though, as a rule, in the access to formal education, children and adolescents at risk are deprived of a large part of the resources that would be desirable in the period between six and fifteen years old, to which ...
Thumbnail

O uso de simuladores digitais como recurso didático nas aulas de física 

Ferreira, Fernando Hanig (2024-06-12)
In the process of Teaching Natural Sciences, Physics is often seen as complex and challenging by many students. However, it can become a stimulating and engaging subject with the use of innovative teaching methods. A dynamic ...
Thumbnail

Educação de jovens e adultos do ensino médio: uma unidade de ensino potencialmente significativa das definições de temperatura e calor 

Laurido, Valdinei Gomes (2024-08-21)
This dissertation reports the research of construction, application and evaluation of a learning proposal for the teaching of physics in the first stage of the education of high school youth and adults. The first stage was ...
Thumbnail

Qualificando o ensino através da aprendizagem ativa e da neurociência 

Lindemann, Roque Luiz (2024-09-05)
This work deals with the continuing training of teachers carried out in the municipality of Boa Vista do Sul, with Elementary School teachers on Active Learning. Active Learning addresses the importance of a more participative ...
Thumbnail

Estratégias de aprendizagem para o ensino de equação de primeiro grau com aluno surdo 

Ariotti, Elisa (2024-09-28)
This research aimed to develop a teaching proposal for the learning of first-degree equations by a deaf student through the use of manipulative materials and games in the planning, implementation, and evaluation of a ...
Thumbnail

Identificando as dificuldades de aprendizagem em álgebra no ensino médio através da prova do SAERS 

Zucchinali, André (2024-10-05)
This dissertation will present A STUDY ON LEARNING DIFFICULTIES IN ALGEBRA. The option to carry out work on this theme was made through the analysis of data obtained from the SAERS test (RS School Performance Assessment ...
Thumbnail

Uma unidade de ensino potencialmente significativa sobre frações aplicada na disciplina de didática da matemática do curso normal 

Barp, Dulce Pereira Carneiro (2024-11-13)
This work presents the planning, application and evaluation of a Potentially Significant Teaching Unit (UEPS) on Fractions Applied in the Mathematics Didactics Discipline of the Normal Course, linked to the Postgraduate ...
Thumbnail

Sequência de ensino investigativa no ensino de soluções químicas 

Hemann, Katiuscia Carla Viezzer (2024-11-09)
The teaching of Chemistry should enable high school students to have a comprehensive and integrated understanding of the chemical transformations that occur in the physical world. To achieve this, it is necessary to ...
Thumbnail

O problema da matéria escura: astrofísica contemporânea no ensino de física 

Souza, Diego Corrêa Peres de (2024-11-27)
This work presents a research study that investigates how a didactic sequence focused on the presentation and discussion of dark matter in teaching-learning processes in high school physics classes can influence the ...
  • 1
  • 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Entre em contato | Deixe sua opinião
Theme by 
Atmire NV
 

 

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

EntrarCadastro

Discover

AutorAriotti, Elisa (1)Barp, Dulce Pereira Carneiro (1)Césaro, Camila de (1)Erthal, Naiane Ferreira Portela (1)Felizardo, Eliel (1)Ferreira, Fernando Hanig (1)Hemann, Katiuscia Carla Viezzer (1)Laurido, Valdinei Gomes (1)Lindemann, Roque Luiz (1)Luvisa, Liliane Eitelven (1)... Ver maisAssuntoLearning (7)Aprendizagem (6)Física - Estudo e ensino (4)Matemática - Estudo e ensino (4)Mathematics - Study and teaching (4)Physics - Study and teaching (4)Aprendizagem significativa (2)Meaningful learning (2)Prática de ensino (2)Student teaching (2)... Ver maisData de publicação
2024 (13)
Possui arquivo(s)Yes (13)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Entre em contato | Deixe sua opinião
Theme by 
Atmire NV