• português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências e Matemática
  • Mestrado Profissional em Ensino de Ciências e Matemática
  • Search
  •   DSpace Home
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências e Matemática
  • Mestrado Profissional em Ensino de Ciências e Matemática
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-8 of 8

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Contribuições de Unidades de Ensino Potencialmente Significativa (UEPS) para a disciplina de ciências do ensino fundamental 

Nuncio, Ariane Pegoraro (2017-03-20)
This research aimed to develop, implement and evaluate the contributions of Potentially Significant Teaching Units (UEPS: Unidades de Ensino Potencialmente Significativas, acronym in Portuguese that means Potentially ...
Thumbnail

Formação continuada de professores : contribuições da resolução de problemas matemáticos nos anos iniciais do ensino fundamental 

Bozza, Morgana (2018-01-29)
Comprehended by the Research in the Educational Grounding and Strategies for Math and Science Teaching, this work presents a research about the continuous formation of teachers who work with basic education schools in the ...
Thumbnail

Formação continuada em matemática: aprendizagem ativas nos anos iniciais do ensino fundamental 

Furlan, Mayara Bressan (2020-12-03)
This dissertation presents research on continuing education for teachers who work in the early years of elementary school at a private school in the city of Caxias do Sul - RS. The research sought to answer the following ...
Thumbnail

Ilha interdisciplinar de racionalidade com o tema "Churrasco saudável": promovendo alfabetização científica e tecnológica no Ensino Fundamental II 

Gobbi, Andréia Michelon (2021-03-24)
This paper presents the development and results of a research in Science and Mathematics Teaching, which aimed to verify the occurrence of the attributes of Scientific and Technological Literacy (STL) - autonomy, dominance ...
Thumbnail

Astronomia no ensino de ciências por meio de uma Ilha Interdisciplinar de Racionalidade de acordo com a BNCC 

Werle, Cíntia (2022-09-27)
This research work presents the development and results of an online pedagogical intervention in Science Teaching, with students from Elementary School II, about Astronomy. The Interdisciplinary Islands of Rationality (IIR) ...
Thumbnail

Ilhas interdisciplinares de racionalidade : uma proposta para o estudo da importância da água 

Fernandes, Fabiana Martins (2017-08-28)
This work was developed with the objective of promoting the occurrence of meaningful learning and scientific and technological literacy (STL) of elementary school students, in the context of Environmental Education, through ...
Thumbnail

Desenvolvimento de habilidades como uso de geometria dinâmica para o ensino e aprendizagem do triângulo por meio do Geogebra 

Rizzi, Cristiane Ferrari (2025-01-16)
This dissertation is the report of a research project that aimed to develop, implement and evaluate a proposal for a didactic sequence for teaching triangles to the eighth grade of Elementary School. The didactic sequence ...
Thumbnail

Projeto de pesquisa em feira de ciências escolar como estratégia para alfabetização científica e tecnológica 

Orback, Andrieli Santos (2025-07-10)
This work consists of the application of a didactic sequence in which students developed a research project presented at the Science Fair, in order to find out whether this method contributes to the development of Scientific ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorBozza, Morgana (1)Fernandes, Fabiana Martins (1)Furlan, Mayara Bressan (1)Gobbi, Andréia Michelon (1)Nuncio, Ariane Pegoraro (1)Orback, Andrieli Santos (1)Rizzi, Cristiane Ferrari (1)Werle, Cíntia (1)Subject
Ensino fundamental (8)
Aprendizagem (4)Elementary School (4)Elementary school (4)Learning (4)Alfabetização (3)Literacy (3)Ciência e tecnologia (2)Matemática - Estudo e ensino (2)Science and technology (2)... View MoreDate Issued2017 (2)2025 (2)2018 (1)2020 (1)2021 (1)2022 (1)Has File(s)Yes (8)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV