• português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • español 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • italiano
    • Deutsch
  • Login
Buscar 
  •   DSpace Principal
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Educação
  • Doutorado Acadêmico em Educação
  • Buscar
  •   DSpace Principal
  • Teses, Dissertações e Relatórios
  • Teses, Dissertações e Relatórios defendidos na UCS
  • Programa de Pós-Graduação em Educação
  • Doutorado Acadêmico em Educação
  • Buscar
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Buscar

Mostrar filtros avanzadosOcultar filttos avanzados

Filtros

Use filtros para refinar sus resultados.

Mostrando ítems 1-10 de 70

  • Opciones de clasificación:
  • Relevancia
  • Título Asc
  • Título Desc
  • Fecha Asc
  • Fecha Desc
  • Resultados por página:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

O gestor da escola pública da região noroeste do Rio Grande do Sul: políticas educacionais na perspectiva da Inclusão 

Lepke, Sonize (2019)
The present thesis analyzes how public school administrators in the Northwest region of the State of Rio Grande do Sul employed and interpreted inclusive education policies. Administrators of two state schools (high school) ...
Thumbnail

Movimentos de ensinar e aprender matemática em convivência 

Giron, Graziela Rossetto (2019-11-12)
This Thesis, linked to the Graduate Program in Education of the University of Caxias do Sul, emerged from an experiment that focused on mapping the flow of a teacher (who was also the researcher) and her students living ...
Thumbnail

"A vida", "O balão" e "O pássaro": análise de uma política de formação de leitores na perspectiva inclusiva 

Real, Daniela Corte (2020-02-10)
This Thesis aims is to analyze the materiality of collections and the use of PNBE, based on Bakhtin’s Dialogic Discourse Analysis (ADD), with the purpose of proposing accessibility indicators that could help the development ...
Thumbnail

Pedagogia radical e inclusiva : nas trilhas de elementos educativos para uma cidadania mais consciente 

Sabbi, Carlos Roberto (2020-04-30)
This paper contextualizes tensions and questions about the world economic situation and the incredible social inequality that keeps richer and poorer away, as a starting point, bringing important elements to place the ...
Thumbnail

Nacionalização das escolas étnicas polonesas do Rio Grande do Sul (1918-1942) 

Malikoski, Adriano (2020-05-04)
This research aims to analyze how nacionalização processes, produced in the period from 1918 to 1942, configured or extinguished the ethnic schools of Polish communities in Rio Grande do Sul, observing the reactions and ...
Thumbnail

Juventudes do século XXI e o cotidiano do ensino médio no Rio Grande do Sul: por entre as dobras do Seminário Integrado 

Moraes, Cineri Fachin (2019-08-30)
This thesis joins the field of investigation about the relationship between youth and school, as well as to the educational policy that modified the curricular organization of High School in Rio Grande do Sul state, ...
Thumbnail

Experiência literária no ensino médico: estudo comparado Brasil - Uruguai 

Basso, Elsa Mónica Bonito (2020-12-08)
This thesis proposes to analyse and compare the literary experience in formal education, of students of second and third year of High School, in Rio Grande do Sul (Brazil), and of the last year of Bachillerato diversificado ...
Thumbnail

Processos educativos e de aprendizagem na biblioteca universitária: abordagem centrada no estudo de usuários 

Oliveira, Flávia Reis de (2020-10-15)
This thesis aims is to weave directives to reconfigurate the university library in contemporary times with the purpose to the qualification of educational and learning processes mediated by library and, according to this ...
Thumbnail

A relação do docente com o saber: sentidos atribuídos aos referenciais curriculares e ao ensinar no cotidiano da escola pública 

Zanette, Carla Roberta Sasset (2020-03-16)
In the teaching scenario, many are the reflections and debates around curricular referents and their displacements for the learning and teaching processes on school context. Before that, the aim of this research consisted ...
Thumbnail

A condição humana no antropoceno: princípios educativos para horizontes legítimos de convivência 

Mendes, Michel (2019-10-29)
The purpose of this study is to reflect on the human condition in the Anthropocene, in order to propose educational principles that can trigger processes of emergence of legitimate horizons of coexistence for the human ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 7

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contacto | Sugerencias
Theme by 
Atmire NV
 

 

Listar

Todo DSpaceComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Mi cuenta

AccederRegistro

Descubre

AutorAlmeida, Jefferson Pereira de (1)Argenta, Rosemeri Barreto (1)Arruda, Arlene Aparecida de (1)Barbieri, Simone Côrte Real (1)Basso, Elsa Mónica Bonito (1)Belusso, Gisele (1)Bernardi, Manuela Ciconetto (1)Boell, Márcia (1)Comarú, Itamar Ferretto (1)Cortelini, Valdete Gusberti (1)... másMateriaEducation (24)Educação (24)Professores - Formação (8)Learning (7)Aprendizagem (6)Leitura (6)Teachers, Training of (6)Reading (5)Inclusive education (4)Biopolitics (3)... másFecha2024 (16)2022 (13)2023 (11)2021 (10)2020 (8)2019 (6)2025 (6)Has File(s)Yes (70)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contacto | Sugerencias
Theme by 
Atmire NV